1 lis 2016

56 CZY 62? JAKI ROZMIAR DLA NOWORODKA?


Odwieczny dylemat mam-debiutantek... 56 czy 62? Który rozmiar będzie odpowiedni na początek? I tutaj niestety drogie mamy, prostej odpowiedzi po prostu nie ma, bo nasze dzieci rodzą się różne - jedne długie i chude, inne zaś krótsze a bardziej krągłe:)
W sieci dominuje pogląd, że rozmiar 62 będzie odpowiedni dla dziecka urodzonego o terminie, rozmiar 56 zaś dla wcześniaków. U mnie, taki podział zupełnie się nie sprawdził . Mój synek, urodzony o terminie, ważył niecałe 3 kg i miał 53 cm długości. W ubraniach, w rozmiarze 56 się wręcz "topił". Rozmiar 62 stał się dla niego odpowiedni dopiero po pierwszym miesiącu życia. Ja, na szczęście zaopatrzyłam się w te mniejsze ubranka. Miałam też nawet kilka pajaców w rozmiarze 50 (ofiarowanych  przez koleżankę) i te na początku były "akuratne".
Dlatego, drogie mamy, zanim zaczniecie kompletować garderobę dla swoich pociech, warto zapytać lekarza, jaka jest spodziewana waga urodzeniowa naszego dziecka. Chociaż niestety i tutaj trzeba być ostrożnym, bo ta waga szacunkowa, od tej rzeczywistej może czasem znacznie odbiegać ( u mnie było to ok. 0,5 kg). Jeśli nie chcecie ryzykować i niepotrzebnie wydawać pieniędzy, popytajcie rodzinę lub znajomych i jeśli tylko jest taka szansa, to te małe ubranka pożyczcie. Jeśli nie macie takiej możliwości, warto kupić kilka sztuk mniejszej odzieży w okresie wyprzedaży. No chyba, że od razu spodziewacie się całkiem sporego dzieciaka:)

1 komentarz:

  1. No tak, to musi być problem, wiem, że idąc w gości kupuje się wieksze ubranka,ale dla jednodniowego malca?:)

    OdpowiedzUsuń